top of page
Zoeken
Julie Van Acker

Hoe kies je de juiste partner voor jouw website?

Een websitebouwer vinden, is in deze digitale tijden niet zo moeilijk. Echter de meest geschikte website partner vinden voor jouw specifiek project, is een ander paar mouwen. Met een degelijk plan kan je snel jouw wensen afpunten bij de verschillende aanbieders. Ik licht een aantal punten toe die jouw keuze mee vorm kunnen geven.


Het doel van je website achterhalen

Wat is de doelstelling van je website? Wens je een webshop waar klanten online kunnen kopen? Of eerder een corporate website waarin klanten je bedrijf met zijn producten of diensten kunnen leren kennen? Een website kan ook een ideale manier zijn om de workload te stroomlijnen door aanvragen te digitaliseren. Probeer hierin ook de toekomstige plannen mee te nemen.


De inhoud van je site bedenken

Probeer de verschillende onderdelen van de site te bepalen. De meest voor de hand liggende zijn de producten of diensten zelf, de contactpagina, de blog, de pagina over ons en de vacatures. Maak hiervan een soort boomstructuur. Houd altijd rekening met de doelgroep die je wenst te bereiken.


potlood, gom en papier met vraagteken

Bepaal de features van je website

Elk bedrijf heeft bepaalde zaken die zeker in de site moeten opgenomen worden, de zogezegde must-haves. Maar daarnaast zijn er ook extra’s die misschien in een eerste fase nog niet echt nodig zijn, maar wel een doelstelling vormen voor de nabije toekomst. Denk aan een inloggedeelte voor klanten afgeschermd van de reguliere websitebezoeker. Voeg deze nice-to-haves zeker ook toe aan je lijstje. Ze kunnen belangrijk zijn om al in een eerste fase van de ontwikkeling van de website mee rekening te houden.


Met welke programma’s verbinden

Veel websites zijn verbonden met een eigen boekhoudprogramma, product database of CRM. Zo wordt de data automatisch toegevoegd aan de website en er ook terug uitgehaald. Ga na welke zaken zeker nodig zijn en wat een toevoeging kan zijn.


Kies de look and feel

Jouw website vormt straks het visitekaartje van jouw bedrijf. Belangrijk dat het ook in de juiste huisstijl wordt gegoten. Surf eens rond op het net naar sites waarvan het design je aanspreekt. Dit hoeven zeker geen gelijkaardige bedrijven te zijn. Vergeet ook niet mobiel te kijken.


Zo, nu ben je gewapend om de zoektocht naar de juiste webbouwer aan te vatten. Neem jouw voorbereiding als leidraad bij de besprekingen.

Is het bepalen van bovenstaande punten een moeilijke opgave? Ik begeleid je graag in het bepalen van strategische en doordachte keuzes. Bovendien spreek ik de taal van de partners. Neem vandaag nog contact met me op.


30 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page