Wil je de juiste klanten aantrekken? 

Stapsgewijs in de juiste richting

Ben je een krak in je vakgebied maar voel je je minder thuis in sales en marketing? Zie je in het digitale bos de bomen niet meer?
Dan heb ik goed nieuws! Ik kan je wellicht verder helpen. In een intakegesprek overlopen we de commerciële uitdagingen waar jouw bedrijf mee kampt en wat je verwachtingen zijn. Ik bereid me grondig voor door jouw bedrijf al op bepaalde vlakken door te lichten.
Zo kunnen we productief te werk gaan in de volgende stappen. 

Diepgaand adviesgesprek

De eerste stap naar succes

In het gesprek komen o.a. volgende punten aan bod:

  • de marktsituatie

  • de doelgroep 

  • het aanbod diensten of producten

  • de sterktes of USP's 

  • de lopende marketingacties

We bespreken de doelstellingen op korte termijn en lange termijn. Het gesprek duurt min. 2 à 3h en wordt volledig aangepast aan jouw wensen en noden.  Na het gesprek ontvang je een aantal concrete tips en advies. Je krijgt ook enkele handvaten om direct zelf aan de slag te gaan.

Geen idee hoe je dit advies verder kan uitwerken?
Ik gids je graag naar een duurzaam resultaat. 

adam-mccoid-KiUDdsSs13U-unsplash.jpg

Commerciële gids

Coachen en uitwerken

Ik begeleid jouw bedrijf in het zetten van de juiste commerciële stappen. Met een duidelijk plan van aanpak gaan we gefaseerd te werk. Ik hou het brede overzicht van de verschillende acties nauw in het oog. Ik volg op, werk uit en stuur bij. Ik spreek de taal van de marketing partners en kan snel inpikken op mogelijke problemen. Nieuwe frisse ideeën reik ik aan. 

Onderweg coach ik je om je commerciële inzichten te verruimen.

Als een gids help ik op weg om de vooropgestelde doelstellingen uit te werken en boeken we duurzaam resultaat.

bit-cloud-wKhsnBy1DXc-unsplash.jpg

Praktische uitwerking

Mijn vaardigheden

Sales

  • coaching om commerciëler om te gaan met je klanten, in een verkoopgesprek, tijdens het netwerken, op beurzen,….

  • bepalen van de ideale prijszetting, het productaanbod, de bijhorende service,…

  • aantrekken van nieuwe klanten door prospectie, opportuniteiten te zoeken,..

  • behouden van bestaande klanten

Marketing

  • vastleggen van de unieke saleskenmerken (USP’s), de doelgroep en het product/de dienst waar jouw bedrijf voor staat

  • bepalen op welke marketingkanalen jouw boodschap het best de doelgroep zal bereiken + opvolgen in Google Analytics.

  • kiezen van de juiste websitepartner voor jouw product/dienst, het bepalen van de onderdelen van de site en de praktische invulling ervan

  • opzetten van speciale acties van a tot z (promotie, productlancering, …)

  • opstellen of redigeren van zakelijke content zoals o.a. nieuwsbrieven, blogs en websites

mira-kireeva-YFIcazN-Sw4-unsplash.jpg