top of page
Zoeken
  • Julie Van Acker

Hoe prospecteren kinderspel wordt

Bijgewerkt op: 10 mrt. 2022

Breekt bij het prospecteren of nieuwe klanten zoeken jou het angstzweet instant uit? Dan ben je zeker niet alleen. Prospectie wordt vaak uitgesteld omdat het lastig en moeilijk is. Nochtans is het essentieel om je bedrijf van verse zuurstof te voorzien. Volg onderstaande stappen om succesvol te prospecteren.


Bereid je goed voor

Start allereerst met een grondige voorbereiding. Neem even de tijd om uitgebreid te bekijken wie je wenst te benaderen. In welke sector bevinden je huidige klanten zich, waar zie je mogelijke kansen voor uitbreiding en welke nieuwe doelgroep wil je benaderen? Stel een werklijst samen met de nodige contactgegevens.

Zien en gezien worden

Prospecteren is een proces dat tijd en volharding vergt. Zorg eerst dat de prospect jouw bedrijf kan leren kennen. Dit kan je doen door uit te zoeken waar je doelgroep zich bevindt en er zelf ook aanwezig te zijn. Geef de nodige aandacht aan online marketing en je website. Probeer meer verkeer naar je website te trekken (zie tips). Weet dat er verschillende tools bestaan die je kan inzetten om te screenen welke impact jouw content heeft op nieuwe bezoekers. Uit deze waardevolle informatie kan je veel leren.



Vertrouwen en verbinden

Nu je jouw doelgroep hebt warm gemaakt voor jouw product of dienst, is het tijd voor de volgende stap. Je probeert jouw prospect persoonlijk te benaderen of connecteren. Hier is het belangrijk dat je de prospect vooraf goed screent. Misschien hebben jullie wel een gemeenschappelijke interesse waar je naar kan refereren? Zijn er zaken die je opvallen waar je een meerwaarde voor kan bieden met jouw product/dienst? Bouw eerst een vertrouwensband op met je gesprekspartner. Ga pas daarna over tot het aanprijzen van je product/dienst. Van zodra er een klik is, volgt de deal vanzelf.


En tot slot een gouden tip: ook al hapt de prospect nu niet toe, over enkele maanden misschien wel. Hou vol en blijf je doelgroep nauwgezet volgen.


Benieuwd hoe ik dit zou toepassen op maat van jouw bedrijf? Neem zeker contact met mij op. Wie weet, kan ik je vooruit helpen.

121 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page